KM-forum
Innboks
Min profil
Marker alle som lest
Søk innlegg
Aktive emner
Søk brukere

FINN DITT FORUM!

Få KM-forum som RSS
Gå til forum

Forrige emne | Neste emne
k3-torg endringer Velg
Svar| Svar med sitat |Til toppen |VARSLE?
Fra: jonragne (Postet: Monday, April 30, 2007 8:27:44 AM)

Vi jobber med en liten oppgradering av k3-torget iforbindelse med lansering av ny programbank. Her er min liste som jeg har sendt til han som programmerer.

(har du kommentarer, legg det inn!)

PÅLOGGING
1: Alle innlegg får en svar-knapp over seg (som man også ser hvis man er gjest). Hvis man trykker på den og ikke er innlogget så blir man bedt om å logge inn (man kommer direkte til påloggingssiden). Hvis man da logger inn så kommer man der man var når man logget inn - og kan skrive inn melding.
2: Det samme gjelder hvis man kommer til et forum man ikke har tilgang til. Idag får man bare beskjed "du har ikke tilgang". Jeg ønsker at man i stedet kastes til påloggingssiden.
3: På påloggingssiden så skal det (nederst) være en knapp med "ny bruker". Trykker man på den så kommer man til registreringssiden.

ANTALL SKREVNE MELDINGER
4: Jeg skulle gjerne ha fått overført antall skrevne innlegg fra det gamle k3-torget til det nye på hver enkelt bruker. (altså slik at en bruker som skrev inn 100 meldinger på det gamle k3-torget får godtskrevet 100 meldinger på det nye også).

PÅ EN MELDINGSREKKE
5: Nederst på meldingsrekkene - kan du legge inn, "neste emne" "forrige emne" og sidelinker (1,2,3,4,5,7...) tilsvarende slik det er på toppen av meldingsrekkene.
6: Helt nederst på meldingsrekker - kan du legge inn at man ser oversikt over andre uleste meldingsrekker i det forumet - slik at man enkelt kan lese andre uleste meldinger i det forumet uten at man må tilbake til toppen. (vi snakker altså ikke om uleste på hele torget, kun det forumet)

HØYRE MARG
7: Endre fra "søk emner" til "søk innlegg"
8: Endre fra "Alle medlemmer" til "søk medlemmer".
9: Oversikten over aktive brukere i høyremarg endres til "aktive brukere siste 30 minutter". Hvis en bruker aktivt trykker "logg ut" så fjernes man fra lista. Hvis ikke så ligger man på lista til det har gått 30 minutter siden sist man var aktiv.
10: Tallet over gjestebrukere fjernes, både fra høyremargen og fra hovedsiden.
11: Istedet for gjestebrukere så legger vi inn "antall pålogget idag". I høyremargen på k3-siden så blir denne teksten klikkbar og man ser oversikten av påloggede brukere i dag. Denne oversikten vises på samme måte som når man søker medlemmer (se punkt 15)

SKJERMMELDINGER
12: I dag er det et problem at man mister det man holder på med - hvis man ønsker å svare på en skjermmelding. Jeg har tenkt at det kan løses ved at "bjelleknapp-linker" åpnes i et nytt vindu (popup). Innholdet i denne popupen blir det samme som i dag er i midtspalten. Når meldingen er ferdigskrevet og man trykker send så lukkes vinduet. (NB: Dette gjelder alle steder hvor det er bjelleknapper - ikke bare høyremargen)
13: Vedlagt ligger en screendump av en feil som dukker opp noen ganger der hvor man kan motta skjermmeldinger (jeg har også sendt den komme i programbanken etter at man innførte at man kunne motta skjermmeldinger). Kan det fikses slik at den ikke kommer.

SØK BRUKERE
14: Det er kun innloggede brukere som kan gjøre søk. Hvis man ikke er innlogget så får man beskjed om å logge seg inn.
15: Man skal kunne søke etter brukere som fritekstsøk, dette søket søker i alt - innkludert fritetkst, fornavn, etternavn, krets, sted osv. Jeg ser for meg at dette søket ligger på denne siden: http://www.kfuk-kfum.no/k3-torget/default.aspx?g=members
16: I listingen over medlemmer så ser man i dag "grad" og "innmeldtdato". Dette er ikke så veldig spennende. Istedet ønsker jeg at man skal se den informasjonen som ligger i høyre marg.

(og problemet med at "husk pålogging" ikke fungerer er fikses)
Fra: masselass (Postet: Wednesday, May 02, 2007 2:30:31 PM)

en "Til Bunnen" knapp øverst på rekka..
Fra: Aina (Postet: Wednesday, May 02, 2007 11:15:43 PM)
Veit ikke om det er noe som ikke går ann..
men hva med en svar knapp på Skjermeldingene ... ?
Smil til meg, og jeg smiler til degVink
Husk, du vet ikke hva morgendagen brligerSmil Det er mitt motto!
Fra: Dr_Spock (Postet: Thursday, May 03, 2007 12:17:15 AM)

Aina skrev:
Veit ikke om det er noe som ikke går ann..
men hva med en svar knapp på Skjermeldingene ... ?

ÅJAAAA!!! Har irritert meg flere ganger!
Fra: Aina (Postet: Thursday, May 03, 2007 12:27:48 AM)
Dr_Spock skrev:

ÅJAAAA!!! Har irritert meg flere ganger!

Ikke sant.. du må tryke på bjellen igjen, og vis personen ikke er der, må gå i innboksen er så tungvint ..
SVAR KNAPP=) og... ok knapp eller noe slikt
Fra: jonragne (Postet: Thursday, May 03, 2007 11:46:18 AM)

Når det gjelder svar på skjermmeldinger. Som dere vet så dukker skjermmeldinger opp som "popup". I den popupvarianten så har vi ikke mulighet til å legge inn en svarknapp. Alternativet er å legge opp til at man ikke får opp meldingene i eget vindu, men at man må gå inn i innboksen hver gang man får en melding. Det er jo litt tungvint. Derfor er det slik det er.
Fra: Aina (Postet: Thursday, May 03, 2007 11:49:55 AM)
jonragne skrev:
Når det gjelder svar på skjermmeldinger. Som dere vet så dukker skjermmeldinger opp som "popup". I den popupvarianten så har vi ikke mulighet til å legge inn en svarknapp. Alternativet er å legge opp til at man ikke får opp meldingene i eget vindu, men at man må gå inn i innboksen hver gang man får en melding. Det er jo litt tungvint. Derfor er det slik det er.

Da erdet beder med Pupup.. om ikke vil du miste det du holder på med tror jeg... Eller tar jeg feil?
Fra: Dr_Spock (Postet: Thursday, May 03, 2007 1:19:31 PM)

Men det er fryktelig irriterende når du får skjermmeldinger mens du samtidig skriver et innlegg. Space-tasten trykker nemlig på OK-knappen på skjermmeldingene, så de forsvinner like fort som de dukker opp. I starten visste jeg ikke at de havnet i inn-boksen, så jeg irriterte avsenderne med å be dem sende en gang til (så forsvant den meldingen også fordi jeg fortsatt skrev på innlegget mitt osv.)

Derfor: Dropp OK-knappen (og bruk bare X-en i øvre hjørnet) eller gjør slik at OK-knappen MÅ klikkes på med musa og ikke kan "klikkes" på med space-tasten
Fra: Aina (Postet: Thursday, May 03, 2007 1:21:23 PM)
Dr_Spock skrev:

Derfor: Dropp OK-knappen (og bruk bare X-en i øvre hjørnet) eller gjør slik at OK-knappen MÅ klikkes på med musa og ikke kan "klikkes" på med space-tasten

GENIALT=) Dett er irriterende når den frosvinner.. da må du i vertfall i innboksen din
Fra: jonragne (Postet: Wednesday, May 16, 2007 2:20:15 PM)

Da ligger endringene ute, blant annet så virker nå "husk pålogging".
Fra: masselass (Postet: Saturday, May 19, 2007 1:19:00 AM)

jonragne skrev:
blant annet så virker nå "husk pålogging".

hmm.. neeei.. ikke her..
Fra: jonragne (Postet: Saturday, May 19, 2007 8:22:59 AM)

Hvis du trykker på "logg ut" knappen så er du selvfølgelig logget ut, men hvis du ikke "logger ut" men avslutter nettleseren din, så er du pålogget neste gang du går inn på k3-torget. Det er ihvertfall meningen. Hvilken nettleser og maskin bruker du?
Fra: masselass (Postet: Saturday, May 19, 2007 3:34:38 PM)

Mozilla Firefox på en Dell Latitude D520.
Fra: LinaK (Postet: Saturday, May 26, 2007 3:10:58 AM)

Apropo endringer...
Eg håper virkelig at meldingstallet som vises er for både det mye og det gammle torget nå, for hvis ikke har eg ett sinnsykt avhengighetsproblem! Dette er melding nr 4230 eller noe sånn. Skummelt!
Fra: masselass (Postet: Tuesday, May 29, 2007 8:31:29 AM)

Ser en veldig fin "funksjon" som er lagt til. Flott med det at under meldingsrekka som du åpner så står de uleste i ForumetSmil!

Men ser fortsatt dårlig ut med "Husk Passord" hos megForvirret
Fra: jonragne (Postet: Wednesday, May 30, 2007 8:26:27 PM)

Yepp, håper det er flere som oppdager at man kan lese uleste rekker på den måten.

Nå har vi forresten satt inn klokkeslett etter brukernavnet i oversikten over aktive brukere (smart for å se om de har lest direktemeldingen du sendte).
Fra: Dr_Spock (Postet: Wednesday, May 30, 2007 9:27:45 PM)

masselass skrev:
Ser en veldig fin "funksjon" som er lagt til. Flott med det at under meldingsrekka som du åpner så står de uleste i ForumetSmil!

Skjønte jeg ikke. Slik jeg leser dette, så dreier det seg om en funksjon jeg har savnet, og fortsatt savner, nemlig muligheten til KUN å se de uleste meldingene i en rekke. Er det dette du mener er på plass? I så fall, hvor?
Fra: jonragne (Postet: Thursday, May 31, 2007 1:06:42 PM)

Når du er innlogget så vil du nederst på hver meldingsrekke se en oversikt over andre uleste meldingerrekker i den forumet. Dette er nytt.

(og ellers så kan du klikke på tallet som står i parantes etter hvert forum-navn (feks "meninger og debatt (2)") og dermed får du opp en liste med uleste meldingsrekker der også)
Fra: Sherekan (Postet: Tuesday, July 03, 2007 12:55:02 PM)

Her var det mye nytt og bra Smil Lenge siden jeg har fått rota meg inn her nå. Så godt å se at ting skjer! Smil Flott jobba.
dette er min signatur, og jeg er stolt av den
Fra: masselass (Postet: Wednesday, August 15, 2007 10:42:05 AM)

jonragne skrev:

5: Nederst på meldingsrekkene - kan du legge inn, "neste emne" "forrige emne" og sidelinker (1,2,3,4,5,7...) tilsvarende slik det er på toppen av meldingsrekkene.

Her funker det ikke å skifte side på sidelinkene nede. Må gå til toppen av siden for å gjøre det.
Fra: AndreasII (Postet: Wednesday, August 15, 2007 1:03:47 PM)
Jeg forblir aldri innlogget. Bruker Mozilla Firefox 2.0.0.6 m/NoScript (men selv med avskrudd forblir jeg ikke innlogget) på Windows XP Home
Sometimes it's possible to make no mistakes and still lose. It is not a weakness. It is life.
Fra: gunnar_rinde (Postet: Wednesday, August 15, 2007 9:12:26 PM)

masselass skrev:

Her funker det ikke å skifte side på sidelinkene nede. Må gå til toppen av siden for å gjøre det.

Det har jeg også merket. Bruker Opera 9.23 på XP pro
http://gunnar.rinde.info Masse bilder fra KFUK-KFUM arrangementer
Fra: jonragne (Postet: Thursday, August 16, 2007 12:03:57 AM)

Ser at skifte av sider ikke funker, det må vi få fikset.
Fra: masselass (Postet: Thursday, August 16, 2007 12:23:11 AM)

gunnar_rinde skrev:

Det har jeg også merket. Bruker Opera 9.23 på XP pro

Jeg bruker Mozilla Firefox vet-ikke-hva-forno-slags-tall på XP ;)
Fra: jedimorten (Postet: Thursday, September 06, 2007 2:48:29 PM)

masselass skrev:
en "Til Bunnen" knapp øverst på rekka..

Det hadde vært veldig kjekt..
Light travels faster than sound. That's why some people seem bright until they talk
Brukere av dette temaet
k3-Gjest
Forrige emne | Neste emne

Siste meldinger
Søskenmoderasjon ...
Chasing Pavements
Hva er k-3 ??
Innmelding av n...
Del din musikk
Oppvarmingssanger
LODD NR
Endring av medlem...
Medlemslista fra ...
kontigent
KM-brukere
Antall pålogget idag: 0
Aktive brukere: 0

Søk alle KM-brukere

Klikk på bjella foran navnet til brukeren du ønsker å sende direktemelding til. Hvis brukeren har avsluttet vil han få den neste gang han logger inn.